20 mai, 2015

Kõrvitsakuklid rukkijahu ja Valio Forte juustuga

Otsustasin mõned päevad kapitoidul olla. Lubatud on osta piimatooteid ning puu-ja aedvilju, aga neidki vaid siis, kui kõik vana kraam on eest ära söödud. Tegelikult natuke juba rikkusin seda reeglit, sest esmaspäeval ostsin õpilastele viimase tunni puhul küpsiseid. Aga see oli ainult 150 grammi.
Kapitoidunädala idee aluseks oli ehk ka "Just eat it. A food waste story", mida juhtusin laupäeval vaatama. Uskumatu, kui palju toidukraami visatakse ära. Eestis vast ikka ei ole see asi nii hull... Või on? Ma vähemalt loodan küll, et ei ole. 
Prügikastidesse ma toitu siiski otsima ei lähe, aga natuke mõtlema pani see film küll. Kui palju mina tegelikult toitu raiskan, kui paljul toorainel raisku minna lasen ja kui palju ma ära viskan? Usun, et üsna vähe tegelikult. Õnneks olen mina pärit veel sellest ajast, kui vanaemad õpetasid lastelastele, et toitu peab austama ja raisata ei ole siin midagi. 
Igatahes olen ma nüüd vähemalt kuni reedeni kapitoidul ja üritan tagavarasid vähendada. Nüüd jääb vist küll mulje, et mul on siin kodus üks suur toiduladu... Ei ole, aga eks aeg-ajalt ikka ostan sellist kraami, mida kohe ei kasuta ja nii need purgid ja karbid kapinurka seisma jäävadki. Ühel hetkel lihtsalt avastad, et "parim enne" või "kõlblik kuni" on ammu möödas. 
Sügavkülmas on ka veel üht-teist alles. Sealt siis alustasingi. Karbike kõrvitsapüreed oli veel alles. Otsustasin kukleid küpsetada. Tegelikult needsamad kuklid. Peaaegu samad. Osa nisujahust asendasin rukkijahuga ning tavalise juustu asemel kasutasin ära viimase jupi Fortet. 


Kõrvitsakuklid rukkijahu ja Valio Forte juustuga

2 dl kõrvitsapüreed (minul läks seekord natuke rohkem)
1,5 sl heledat siirupit või mett
0,5 dl õli
400-450 g nisujahu (osa sellest asenda rukkijahuga)
1 tl soola
1 pakk kuivpärmi (11 g)
100 g riivitud Valio Forte juustu
määrimiseks muna
pealepuistamiseks kõrvitsaseemneid
Sega kuivpärm jahuga. Teises kausis sega käesoe kõrvitsapüree soola, mee/siirupi ja õliga. Vala vedelik kuivainete hulka ning sega ühtlaseks tainaks. Sõtku kuni tainas muutub läikivaks ja tuleb kausi küljest lahti. Kata kauss rätikuga ning pane soojemasse kohta kerkima. Kui tainas on umbes kahekordseks kerkinud, siis vajuta see alla ja sõtku sisse riivitud juust. Vormisi kuklid. Lase kuklitel rätiku all veel umbes pool tundi kerkida, määri kuklid lahtiklopitud munaga ning raputa peale seemned. Küpseta 200-kraadises ahjus 10-15 minutit.

Algne retsept on pärit: Koopatibi küpsetab

1 kommentaar:

  1. mis viga kui kapist nii häid asju leiab :) aga kahju, et see viimane ports kõrvitsapüreed oli, kõrvitsasöökidest said mu lemmikud. ma olen alati arvanud, et ma kõrvitsat ei söö, aga mulle tundub, et sellisel kujul nagu sa teinud oled, oleks kõike söönud.
    varsti vist on juba uued kõrvitsad...

    VastaKustuta