30 märts, 2014

Vürtsikad kõrvitsaküpsised

Kevad on käes, kuldnokad on kohal ja kuigi järgmiseks nädalaks lubab külmemat ilma, siis kaugel seegi aeg tegelikult on, kui jälle kõiksugu värsket kraami ning marju saada on. Aga enne võiks ju sügavkülma eelmise aasta varudest tühjaks süüa :) Mõned karbid maasikamoosi ja mõned kotikesed marju on veel jäänud. Kõige rohkem on vist alles kõrvitsapüreed. Sügisel sain töökaaslase käest suure kõrvitsa ja üsna suur osa sellest läks püreena sügavkülma oma aega ootama. Neid kõrvitsaküpsiseid olen tegelikult ka varem teinud, aga siis said nad nii kiiresti otsa, et pildile ei jõudnud. Mõnusalt pehmed ja maitsvad.



Vürtsikad kõrvitsaküpsised

100 g võid
150 g fariinsuhkrut
200g keedetud ja püreestatud kõrvitsat
100 g rosinaid
1 tl vanillisuhkrut
225 g nisujahu
1,5 tl küpsetuspulbrit
1 tl kaneeli


Hõõru või suhkruga kohevaks ja heledaks, lisa kõrvitsapüree, rosinad ja vanillisuhkur. Sõelu teise kaussi jahu, küpsetuspulber ja kaneel ning lisa seejärel või-kõrvitsasegule. Sega hoolega. Tõsta dessertlusikaga võitatud ahjuplaadile 18 tainaportsu, jäta tainaportsude vahele piisavalt ruumi, kuna küpsised valguvad küpsedes laiali. Küpseta 200-kraadises ahjus umbes 15 minutit, kuni küpsised on veidi pruunistunud.
Jahuta ahjuplaadil 5 minutit, seejärel libista metallrestile ja lase jahtuda.
Minu küpsised olid ahjus natuke kauem. Vürtsikuse kohta ei oska ma küll midagi öelda, minu meelest sellised mõnusalt mahedad pehmed "piparkoogid". 

Allikas: Nami-Nami

Krydret kjeks med gresskar og rosiner

1 kommentaar:

  1. ma olen täna hunniku küpsiseid ära söönud ja mõtlesin, et küpsiseisu on mõneks ajaks otsas. aga eksisin, kõrvitsa omi mahuks veel küll :)

    VastaKustuta